Pages

Thursday 20 April 2017

VIVIX MEMBANTU MENINGKATKAN KESUBURAN PASANGAN YANG BARU BERKAHWIN

Yang bulat tidak datang bergolek, yang pipit tidak datang melayang. Man jadda wa jadda.  If u do something, u will get something. If u do nothing, u will get nothing.


Assalammualaikum.


Sebelum saya menulis lebih panjang dalam entry kali ini, saya menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf andai ada kata-kata saya dalam penulisan kali ni menguris perasaan dan mengganggu emosi para pembaca.


Bila berbicara pasal anak, pasti ada hati kecil berkata, kau tak rasa. Kau tak berada kat tempat aku, boleh la kata macam-macam. Pasti akan ada hati tersentuh, terguris. Tapi, hakikatnya itulah yang perlu kita tempuh selagi belum dikurniakan cahaya mata.


Jangan bersedih, jangan berduka, Allah pasti telah merancang pelbagai rezeki lain yang lebih baik buat anda dan pasangan. Allah hanya ingin menguji sedikit ujian pada diri anda bagaimana menghadapi nya dan berikhtiar.





Masalah lambat dapat anak, belum ada rezeki zuriat lagi biasa nya berkaitan dengan masalah kesuburan. Tidak kira sama ada pada si isteri mahupun suami. Apabila tidak subur, tentulah sukar untuk kita mendapat cahaya mata. Antara masalah kesuburan yang sering berlaku ialah gangguan pada sistem reproduktif wanita dan penurunan kualiti sperma suami.


MASALAH KESUBURAN WANITA


1. Masalah pada sistem reproduktif seperti cyst dan fibroid

2. Masalah kitaran haid yang tidak teratur

3. Masalah telur ovum yang tidak matang

4. Usia yang meningkat menyebabkan kesan kepada kualiti telur yang dihasilkan







MASALAH KESUBURAN LELAKI


1. Pra testikular iaitu gangguan hormon yang mengakibatkan testis tidak teransang dan bermasalah dalam menghasilkan sperma

2. Testikular iaitu penghasilan sperma yang tidak sihat berpunca daripada sel yang rosak

3. Post testikular iaitu gagal berejakulasi walaupun berupaya menghasilkan sperma yang berkualiti

4. Usia yang meningkat menyebabkan hormon testosterone berkurangan


BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU MASALAH KESUBURAN SUAMI DAN ISTERI


Vivix Shaklee mengandungi kandungan resveratrol yang sangat tinggi. Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan lain. Apabila antioksidan tinggi maka semakin berkuranglah Oxidative Damage, maka berkurang lah sel menjadi rosak.


Vivix sangat sesuai untuk pasangan yang belum dikurniakan cahaya mata kerana resveratrol membantu melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage. Apabila telur yang dilindungi ini selamat dan tidak rosak, maka ianya mempunyai peluang yang besar untuk SURVIVE, MEMBESAR DAN DISENYAWAKAN.


Vivix Shaklee mempunyai salah satu mekanisma iaitu dapat memperbaiki sel-sel yang abnormal atau rosak. Jadi, Vivix sangat membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita. Kualiti benih telur juga meningkat, jangka hayat telur memanjang dan peluang untuk disenyawakan meningkat.


TESTIMONI VIVIX UNTUK KESUBURAN





SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 15: SULHANA SHUHAIMI
[PENANTIAN 6 TAHUN UNTUK ZURIAT PERTAMA BERAKHIR DENGAN BANTUAN SUPLEMEN SHAKLEE]

Dalam hidup ini kita diberi dugaan & ujian yang berbeza dan pastinya setiap kesabaran itu pasti ada ganjaran. Saya dan suami menunggu selama enam tahun untuk menimang cahayamata dan hanya yang melaluinya sahaja faham, perasaan kami.

Saya mula mengamalkan set kesuburan shaklee pada Jan 2012, selepas 6 bulan mengamalkannya saya telah disahkan hamil. Semasa hamil dan didalam pantang saya juga menggunakan set yang berkaitan.

Lebih membanggakan sebagai seorang ibu sehingga ke saat ini bayi saya sudah berusia 5 bulan menikmati susu ibu sepenuhnya dimana saya langsung tidak mengalami masalah kekurangan susu walaupun di dalam bulan puasa.Selain itu, bayi saya mempunyai kulit yang gebu dan badan yang tegap.

Kesimpulannya saya mendapat pelbagai manfaat dengan produk shaklee bermula dengan set kesuburan, set kehamilan,set berpantang dan set menyusu. Bukan kemenangan yang saya harapkan cukuplah sekadar berkongsi secebis pengalaman. Nama bayi saya Nur Damia Najiha Binti Ismadi. Sekian.






SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 3 : DAUD MOHAMAD

[PENANTIAN HAMIL CAHAYA MATA KEDUA SELAMA 10 TAHUN BERAKHIR]

Assalamualaikum.
Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun.

Setiap kali berjumpa dengan adik beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke?

Fuh sabar je lah yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri. Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan.

Jawapan yang biasa saya berikan “belum ada rezeki lagi dan Allah sebaik-baik perancang”. Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah.

Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten. Alhamdulillah sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebih dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu. Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test. Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan Izin Allah juga.

Berkat kesabaran dan doa yang tak pernah putus. InsyaAllah kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 4 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan.

Bagi mereka yang belum dikurniakan anak. Cubalah Vivix sebagai ikhtiar. Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat. InsyaAllah apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. InsyaAllah.

Alhamdulillah. Inilah Shaklee Effect saya.

No comments:

Post a Comment