Pages

Sunday 9 April 2017

RESVERATROL DALAM VIVIX KAWAL KADAR GULA DALAM DARAH

Assalammualaikum.


APA ITU DIABETES?





Diabetes atau kencing manis adalah suatu penyakit di mana tubuh tidak dapat menghasilkan insulin (hormon gula dalam darah) atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi ataupun insulin tidak bekerja dengan baik. Ini menyebabkan gula dalam darah meningkat apabila diperiksa. 


2 JENIS UTAMA DIABETES





Terdapat 2 jenis utama penyakit diabetes iaitu :


Diabetes Type 1


Diabetes jenis ini adalah keadaan di mana tubuh tidak dapat menghasilkan hormon insulin. Sehingga mereka yang menghidap penyakit ini terpaksa menggunakan suntikan insulin untuk mengatur gula dalam darahnya. Sebahagian besar penghidap diabetes jenis ini adalah kanak-kanak dan remaja. 


Diabetes Type 2


Diabetes jenis ini terjadi apabila tubuh tidak dapat menghasilkan hormon insulin yang cukup atau tidak dapat digunakan dengan baik (resistant insulin). Diabetes type 2 adalah jenis yang banyak dihidap pada masa kini. 


SIMPTOM-SIMPTOM PENGHIDAP DIABETES



Mereka yang menghidap diabetes sering kali mengalami simptom-simptom seperti di bawah :


1. Kerap haus dan banyak minum air
2. Kerap lapar dan banyak makan
3. Kerap buang air kecil
4. Berat badan menurun
5. Mata kabur
6. Luka lambat sembuh
7. Mudah dijangkiti kuman pada kulit (gatal-gatal), saluran kencing dan gusi
8. Kebas tangan dan kaki
9. Badan cepat letih
10. Mudah mengantuk


Bagaimana resveratrol boleh kawal kadar gula dalam darah? Apa pula resveratrol? Mesti semua persoalan ni bermain dalam fikiran pembaca setia mama-aqeef.  Ok,  hari ni saya akan kupas tentang resveratrol dan kencing manis.


APA ITU RESVERATROL?



Resveratrol adalah kandungan yang terdapat dalam kompaun tumbuhan yang di panggil sebagai polyphenols. Kompaun ini mempunyai sifat yang sangat kuat dan kaya dengan antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan yang berkaitan dengan peningkatan risiko kanser dan serangan jantung. Resveratrol ini boleh dijumpai pada kulit anggur, kekacang, dan buah berry. 


APA ITU VIVIX?




Vivix ialah minuman campuran botani,  merupakan revolusi terbaru dalam pemakanan polyphenol. Polyphenol adalah kumpulan fitokimia yang mengandungi sebatian tanaman yang tinggi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Vivix mengandungi 4 campuran bahan utama botani iaitu polygonum cuspidatum, anggur muscadine, elderberry eropah dan lobak ungu yang kaya dengan polifenol.


4 BAHAN UTAMA VIVIX





1. Polygonum Cuspidatum


Mengandungi resveratrol dan polyphenol yang membantu melambatkan proses penuaan,  merendahkan kolesterol, mengawal kadar gula dalam darah, dan membantu mengurangkan berat badan


2. Elderberry Eropah


Mengandungi antioksidan yang sangat tinggi, kaya dengan vitamin A, B, C, Carotenoid dan lain lain. Antara fungsi buah elderberry eropah ini ialah membantu menguatkan sistem imun dan melindungi daripada penyakit Kardiovaskular


3. Anggur muscadine


Mengandungi resveratrol dan asid ellagik serta bersifat anti kanser, anti-virus, anti-bakteria, dan membantu mengawal kadar gula dalam darah


4. Lobak ungu


Mengandungi asid klorogeik yang tinggi yang dapat membantu mengurangkan kadar gula dalam darah serta kaya dengan Vitamin A


CARA RESVERATROL DALAM VIVIX BERTINDAK DALAM MENGAWAL KENCING MANIS?





VIVIX mengandungi 10X ganda hebat dari resveratrol.
Polyphenols yang terkandung dalam ANGGUR MUSCADINE VIVIX membantu melambatkan proses pencernaan dan penyerapan karbohidrat ke dalam darah seterusnya mengelakkan berlakunya pengumpulan gula yang tinggi dalam darah.


Resveratrol dalam Vivix bertindak sehingga ke peringkat sel-sel DNA. Juga membantu memulihkan organ-organ yang rosak akibat daripada masalah diabetes. Organ paling penting untuk pesakit diabetes ialah pankreas. 


Resveratrol membantu mencegah rintangan insulin, iaitu keadaan dimana tubuh menjadi tidak sensitif kepada kesan hormon penurunan gula dalam darah (insulin). Rintangan insulin ialah precursor petanda atau gejala kencing manis. 


TESTIMONI RESVERATROL KAWAL KADAR GULA DALAM DARAH



Saya sertakan juga testimoni testimoni selepas mereka mengambil Vivix untuk masalah gula dalam darah mereka. 















Disclaimer : Vivix adalah suplemen bukan ubat untuk merawat

Untuk keterangan lanjut,  boleh hubungi saya di 019-4885969. 

1 comment:

  1. Info yang bagus sekali.
    Memang vivix terbaik untuk mengawal gula dalam darah.

    ReplyDelete