Pages

Thursday 18 September 2014

Sakit Pinggang Ketika Hamil

Assalammualaikum..
Seawal 2 bulan saya dah diserang sakit pinggang yg amat sangat. Kalau dah baring tu nak bangun semula MasyaAllah seksa nya rasa..Peha kiri dan kanan juga sakit. Jangan ada silap sikit meraung saya menahan sakit.
Tapi masa ni saya memang rajin minum air batu..Kadang minum air kosong pun letak ais batu. Hantu air batu betul!! Lagi la senang sakit pinggang menyerang.. Minum susu memang tak lalu la masa ni..Dengan mabuk, alahan yg teruk, semua serba tak kene memang tak lalu dek tekak nk minum susu..
Seingat saya masa ni masih culas lagi amik Ostematrix. Tak sedar lagi tu kepentingan Kalsium untuk orang yg hamil macam saya ni..Sehingga lah saya menginjak hamil 4 bulan,saya pertama kali nya minta bidan urut bahagian pinggang dan juga kaki..Dah tak tahan nak menanggung sakit..
Alhamdulillah lepas urut ada la kurang sikit..Bila masuk 5 bulan, alahan pun dah tiada, saya mula disiplin dan istiqomah ambil Ostematrix dan Omega. Gabungan dua supplement ni sangat-sangat membantu dalam masalah sakit pinggang saya..Amazing..Ajaib..langsung da takde rasa sakit pinggang..
Bukan sahaja sakit pinggang da takde, saya dapat tidur yg berkualiti, bangun tidur badan rasa segar dan tak liat tuk bangun pagi, senang ke tandas juga..Takde istilah sembelit pada saya lagi..
Memang benar la Ostematrix ni kalsium yang paling baik dan berkesan..Tapi kene konsisten la dan minum air kosong secukupnya. Jangan hangat-hangat tahi ayam lak ye..Kejap makan kejap lupa..
Selain tu, Kalsium juga penting semasa proses kelahiran nanti dimana otot-otot badan bekerja keras semasa kontraksi. Pengambilan kalsium yang cukup juga dapat membantu mengurangkan pendarahan ketika bersalin kerana platlet darah cepat terbentuk sekaligus mengurangkan risiko pendarahan ketika bersalin.
Antara khasiat Kalsium adalah :
√Membantu menghilangkan rasa kejang dan rasa kebas
√Melegakan migrin
√Bagus untuk pembentukan janin yang kuat
√Mendapat tidur yang lena dan berkualiti
√Mengurangkan sakit lutut dan sakit pinggang
√Mencegah osteoporosis
√Bagus untuk pelawasan dan sembelit
Untuk maklumat lanjut anda boleh terus hubungi saya!!
Saya adalah agen Shaklee anda!!
Call/Sms/Whatsapp : Pn. Fara (019-4885969) ID:949695
FB: NUR FARAHA JAMAL
Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsultasi Eksklusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA

COD di sekitar Port Dickson, Pasir Panjang, Lukut, Senawang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment