Pages

Friday 26 September 2014

Kenapa Badan Kita Perlukan Suplemen?

Assalamualaikum..
Kadang-kadang pelik jugak kenapa la semua orang sibuk suruh ambil suplemen.
Kalau scroll news feed kat dalam facebook tu macam-macam suplemen duk ada iklan. Sampai ke tahap nak cantikkan ketiak tau..
Sebenarnya banyak suplemen atau makanan tambahan yang boleh kita dapati dan pelbagai jenama yang gah diperkatakan. Shaklee juga salah satu darinya yang gah di zaman ini..
Ok la jom kita lihat dan hayati Kenapa Badan Kita Perlukan Suplemen???
1. Kita sering terdedah kepada pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan.
2. Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya, nutrien hanya boleh didapati daripada pemakanan. Vitamin dari pemakanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti penuaan.
3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia yang lain. Penggunaan baja sintetik, racun serangga, racun perosak dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.
4. Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Contohnya, Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa memasak.
5. Mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat seperti kurang bersenam atau kurang bersukan, merokok, tidur lambat, stress, sibuk dan sebagainya yang menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.
6. Rutin pemakanan kebanyakan rakyat Malaysia yang tidak hiraukan diet yang seimbang.
7. Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan, kolesterol dan lemak telah mengurangkan simpanan mineral dan mengganggu penyerapan mineral.
8. Kehilangan nutrien dalam makanan, terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera dan sebagainya.
9. Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah.
10. Persekitaran yang tercemar dan imunisasi yang lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan diri mudah dihinggapi penyakit.
Sebab tu la di zaman serba moden ni kita bukan sekadar kena jaga pemakanan kita. Sebenarnya lebih daripada tu kita kena tambah nilai pada kualiti kesihatan kita dengan makanan tambahan.
Makanan tambahan tidak menjadikan kita tidak akan sakit atau sentiasa sihat. Tapi makanan tambahan akan jadikan kita selalu segar, cergas dan sihat. Kan mencegah itu lebih baik dari mengubati.
Tapi dalam banyak-banyak suplemen kenapa kita kena pilih Shaklee? Bukan kena pilih la. Tapi bila kita diberi pilihan, baikla kita pilih sesuatu yg lebih baik.
Antara sebab kenapa perlu pilih Shaklee:
1. Sentiasa Selamat
Di Shaklee ada lebih daripada 80000 ujian kualiti dijalankan setahun bagi memastikan ia berkesan dan tulen. Di Shaklee, kita tak main dengan paraben, Bisfenol - A, peluntur, perisa tiruan, pewarna tiruan, lemak trans dan bahan larangan lain.
2. Sentiasa Berkesan
Di Shaklee, lebih USD300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk. Bahan-bahan yang digunakan adalah semulajadi dan paling halus dan tulen. Untuk pengetahuan semua, 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlet yang menggunakan produk Shaklee.
3. Sentiasa Mesra Alam
Di Shaklee, kita menggunakan produk mesra alam yg benar-benar selamat untuk diri, keluarga, rumah dan juga bumi. Shaklee sendiri adalah peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yg mesra alam.
Hah sebab tu la kita perlukan suplemen untuk tambahkan kualiti kesihatan kita dan keluarga. Saya dan keluarga memang pengguna produk Shaklee. Sebab tu la saya nak kongsikan dengan anda semua kebaikan Shaklee. Takkan barang baik kita nak simpan sendiri kan?
Untuk maklumat lanjut anda boleh terus hubungi saya!!
Saya adalah agen Shaklee anda!!
Call/Sms/Whatsapp : Pn. Fara (019-4885969) ID:949695
FB: NUR FARAHA JAMAL
Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsultasi Eksklusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA

COD di sekitar Port Dickson, Pasir Panjang, Lukut, Senawang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment