Pages

Sunday 27 November 2016

SHAKLEE LANDMARK STUDY

Assalammualaikum.


Hari ini nak share pasal Landmark Study Shaklee. Masa mula-mula kenal Shaklee dulu tak berapa faham mengenai Landmark Study ni. Tapi bila da study dan faham, memang tak akan berpaling pada supplement jenama lain la. Hanya yang terbaik sahaja yang menjadi pilihan hati.



dr glady's block


Tahu tak? Hanya Shaklee sahaja yang berani untuk menguji keberkesanan pengambilan produk Shaklee ke atas pengamalnya. Kenapa? Sebab Shaklee benar benar yakin yang produk nya sangat berkesan!!







Apakah Landmark Study?

Landmark Study adalah kajian yang dibuat untuk mengkaji manfaat dan risiko pengambilan pelbagai supplement dalam tempoh waktu yang panjang.



Kenapa Landmark Study ni Penting?

1. Landmark Study ni adalah kajian menyeluruh oleh Pihak Ketiga ke atas produk suplemen dan vitamin Shaklee. Kajian ini diketuai oleh Dr. Gladys Block dari U.S Berkeley School of Public Health. Bukan ahli Shaklee sahaja tau yang buat kajian ni. Bukan sikit sikit duit nak buat kajian ni..tak mampu den nak buat kajian ni.



2. Jadi, kenapa shaklee excited sangat nak buat kajian ni. Sebab nak buktikan yang suplemen dan vitamin shaklee adalah yang terbaik.


3. Kajian saintifik ni mengambil kira pengguna shaklee yg mengamalkan suplemen lebih dari 20 tahun. Bukan macam sesetengah syarikat yang hanya menjalankan kajian jangka masa pendek dan hanya berkesan pada satu-satu vitamin saja. Dan yang paling penting keputusan dari kajian ini akan di war war kan kepada umum walaupun keputusan menunjukkan produk tidak berkesan.


4. Kenapa lama sangat nak buat kajian pada pengguna yang telah mengamalkan supplement selama 20 tahun? Yela, penyakit berisiko contohnya kencing manis mengambil masa 10 hingga 30 tahun untuk bertapak dalam badan dan menampakkan komplikasi serta keganasan penyakit ni dalam badan.


5. Cara kita menjalani kehidupan seharian, pemakanan dan nutrisi yang kita ambil mempengaruhi sesuatu penyakit itu terjadi.


6. Jadi, dalam kajian saintifik ini ada 3 golongan yang diambil kira iaitu :


A) Golongan yang makan suplement selain shaklee

B) Golongan yang tidak mengambil sebarang suplement

C) Golongan yang makan suplement shaklee lebih dari 20 tahun



Nanti saya share apa keputusan kajian dari 3 golongan di atas di sini ye.


Pada yang dah ambil Shaklee jangan ragu-ragu atau stop pengambilan nya kalau tak nampak kesan dalam masa sebulan dua..diaorg ni da amik lebih 20 tahun..relax jek..so teruskan je amik suplement ni. 

8 comments: